.

Borta bra men hemma bäst!

Publicerad 2012-08-21 11:01:42 i Allmänt

Hej på er! 
 
Igår eftermiddag landade vi i Sverige igen efter en vecka nere i Cypern. Det blev en helt galen och oförglömlig resa med tjejerna. Vi bodde 100 meter från Ayia napas stora bargata och på hotellet var det full gång dygnet runt. Vi köpte partypaketet som grabbarna grus hade så vi var ute på bland annat en barrunda, partykryssning och poolparty. Aldrig skrikit och dansat så mycket som vi gjorde under veckan. Träffade ett gäng härliga människor, från städer långt ifrån oss men även några från Västerås som vi hade sjukt kul tillsammans med. I slutet av veckan lyckades jag bli sjuk så i lördagskväll blev jag sängliggandes hela kvällen, inget man önskar när man är bortrest men jag lyssnade på kroppen och vilade den kvällen så jag kunde vara med sista kvällen. Blev aldrig riktigt frisk så flygresan hem blev inte den roligaste med en hemsk förkylning, feber och huvudvärk. 
 
Väl hemma blev det svenk mat (så efterlängtat efter att ha levt på bröd, nudlar och McDonalds i en vecka) med familjen. Pratade om resan och självklart blev det lite gos med Leo. Efter det la jag mig direkt i min efterlängtade stora och sköna säng och somnade efter bara några sekunder. 
 
Trodde sömn i min egna säng skulle göra mig friskare men istället vaknade jag flera gånger under natten av febern och förkylningen. Har nu vaknat upp och insett att jag fått inflamation i ögonen också. Bara det som fattades känns det som. Så de kommande dagarna blir lugna för min del. Försöka återhämta mig och bli frisk, aldrig längtat så mycket efter att få träna men jag måste lyssna på kroppen annars kommer det aldrig bli bättre. 
 
Annars då, idag börjar skolorna och jag kan erkänna att jag skulle vilja sitta i skolbänken på Vasagymnasiet med min älskade klass och de underbara lärarna vi hade. Det är svårt att förstå att den perioden verkligen är över. Den här sommaren har känts som ett vanligt sommarlov och det känns som vi ska tillbaka. Men så är det inte. 
 
Nu blev det ett väldigt långt inlägg och bilder från resan kommer så fort jag orkar. Nu ska jag försöka sova några timmar till med hopp om att den där jäkla febern kan ge sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om mig

Hej och välkomna till min blogg! Mitt namn är Julia och jag är 19 år gammal. På min fritid tränar jag, umgås med vänner och familj. Här får ni följa min livsstil. Vad jag göra om dagarna, mina tankar, mina resor, mina drömmar och min framtid. Jag tog studenten i Juni efter tre år på Vasagymnasiet i en liten stad som heter Arboga och ligger i mellan Sverige. Nu till hösten vet jag inte vad som väntar mig. Antingen pluggar jag vidare mot mitt mål i livet att bli socionom eller så ska jag ut och söka jobb inom handel som jag är utbildad till nu, den som lever får se.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela